Penghinaan Terhadap Islam, Quran Di Sumbat Dalam Jamban Masjid

QurantornMalaysia3 Qurantornmalaysia2 QurantornMalaysia1

QurantornMalaysia5

Penghinaan terhadap agama Islam dan kitab suci Al-Quran kalam Allah SWT sudah sampai ke kemuncaknya. Semalam, di Masjid Limbongan, Terengganu kira-kira pukul 1 pagi tadi, perbuatan manusia yang tidak bertanggungjawab ini tidak boleh dipandang ringan dan mereka yang bertanggungjawab mesti dicari dan dihukum.

Kejadian berlaku jam 1 pagi tadi. Pintu masjid dipecahkan, Al-Quran diselerakkan dan ada yang dibuang di dalam tandas masjid. Tok Imam yang melihat kejadian itu menangis kerana tidak sampai hati melihat Al-Quran diperlakukan sedemikian rupa. Laporan polis juga telah dibuat oleh Adun Kota Putera, YB Mohd Mahdi Musa sebentar tadi.

Satu tindakan dan siasatan segera perlu dilakukan demi menjaga maruah dan kesucian Rumah Allah dan Al-quran.

Insiden tersebut sudah pun dilaporkan kepada polis.

Ringkasan kes:
 
Pada 4/3/2014 jam lebih  1.30 pagi semasa pengadu sedang buat rondaan KRT/SRS di kawasan Kg Limbongan Kg Raja Besut Trg telah singgah di Masjid Kg Limbongan dapati dalam keadaan baik. Seterusnya pengadu buat rondaan dan singgah di rumah kediaman YB Mahadi Bin Musa yang terletak berhampiran. Pada 4/3/2014 jam l/kurang 2.30 pagi pengadu pergi semula ke kawasan Masjid Kg Limbongan Kg Raja telah dimaklumkan oleh anggota SRS yang membuat rondaan bermotorsikal mengatakan bahawa telah menjumpai Al-Quran dalam keadaan berselerak di depan tangga pintu masuk masjid, di dalam mangkuk tandas,dan di tempat solat. Terdapat juga barang-barang lain seperti kipas dinding dan pintu sliding tempat solat telah dirosakkan dan di pecahkan. Pengadu syaki perbuatan tersebut dikhianati oleh orang yang tidak dikenalpasti.
polisreportQurantornMalaysia4

Sumber: Dewan pemuda PAS Negeri Trengganu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *