Restoran Hajah Maimunah Tidak Menepati Masa Penghantaran Untuk Iftar

LEWAT MENGHANTAR TEMPAHAN MAKANAN: Restoran Hajah Maimunah tidak menepati masa penghantaran makanan ke beberapa rumah pelanggan di bahagian timur Singapura kelmarin hingga mengakibatkan segelintir pelanggan tidak berpuas hati. - Foto BH

LEWAT MENGHANTAR TEMPAHAN MAKANAN: Restoran Hajah Maimunah tidak menepati masa penghantaran makanan ke beberapa rumah pelanggan di bahagian timur Singapura kelmarin hingga mengakibatkan segelintir pelanggan tidak berpuas hati. – Foto BH

MEREKA menanti juadah untuk berbuka puasa. Namun, tempahan yang dinanti tidak kunjung tiba.

Akibatnya, ramai pelanggan yang melanggani pakej Ramadan Hjh Maimunah Restaurant & Catering Pte Ltd terpaksa mencari pilihan lain untuk mengisi perut yang sudah berkeroncong.

Penyelaras penghantaran pakej Ramadan Hajah Maimunah, Encik Ismail Didih, ketika dihubungi Berita Harian hari ini berkata, penghantaran makanan yang tiba selewat lapan malam bagi pelanggan di bahagian timur Singapura berlaku “akibat cuaca buruk semalam” dan “kurang kecekapan penghantar makanan akan laluan yang perlu diambil ke rumah-rumah pelanggan”.

____

HASRAT di hati mahu berbuka puasa dengan lauk-pauk tradisional Melayu daripada sebuah restoran popular setempat.

Namun, Encik Z Ismail sekeluarga terkilan dan terpaksa berpuas hati dengan hidangan daripada restoran makanan segera.

Itulah nasib yang menimpa Encik Z sekeluarga setelah tempahan juadah berbuka puasa yang dibuat dengan Restoran Hajah Maimunah tidak kunjung tiba semalam.

Encik Z, yang berusia lewat 30-an tahun dan enggan nama penuhnya disiarkan, telah menjadi pelanggan setia khidmat penghantaran juadah berbuka restoran popular itu sejak beberapa tahun lalu. Beliau merupakan antara beberapa pelanggan terjejas yang memberikan maklum balas kepada BH.

“Saya kesal sekali,” ujar beliau ketika dihubungi Berita Harian (BH) semalam.

“Kami sekeluarga sudah menjadi pelanggan tetap Hajah Maimunah (pada bulan Ramadan) sejak beberapa tahun lalu. Sepatutnya dengan pengalaman bertahun-tahun, mereka seharusnya ada pelan kecemasan jika ada perkara yang tidak diingini berlaku dan menjejas penghantaran,” tambahnya.

Sementara itu, penyelaras penghantaran pakej Ramadan Hajah Maimunah, Encik Ismail Didih, memberitahu BH bahawa juadah yang ditempah bagi promosi Ramadan dihantar lewat ke sejumlah rumah pelanggan ekoran hujan lebat yang mengendalakan penghantaran.

Beliau menambah bahawa kakitangan penghantar makanan yang kurang berpengalaman di jalan raya juga memburukkan lagi keadaan. Menurut Encik Ismail, juadah berbuka pelanggan sudah pun sedia dibungkus pada 3 petang dan mula dihantar sekitar 4 petang.

“Kami akui kesilapan kami. Pada tahun-tahun lepas, walau tidak seteruk kali ini, kami memang mengalami sedikit masalah pada hari pertama penghantaran. Tapi keadaannya akan bertambah baik selepas itu,” ujarnya yang mendakwa hanya sekitar 20 pelanggan daripada hampir 300 yang terjejas.

Encik Ismail menambah sebilangan pelanggan yang terjejas tempoh hari sudah pun dihubungi.

“Kami akan menghubungi yang lain untuk meminta maaf,” ujarnya sambil menambah bahawa pelanggan yang terjejas boleh menerima pampasan dari segi bayaran balik penuh atau baucar makan Restoran Hajah Maimunah.

Sumber: http://beritaharian.sg/premium/setempat/makanan-buka-puasa-tak-kunjung-tiba

letters to R1C banner

 

YOUTUBE: youtube.com/user/rilek1corner

FACEBOOK: facebook.com/rilek1corner

TWITTER: twitter.com/Rilek1Corner

WEBSITE: rilek1corner.com

EMAIL: [email protected]

FEEDBACK: rilek1corner.com/hubungir1c/

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *