National Day Rally 2014: Apakah Ada Perkara Lebih Serius Dari Perhiasan Lampu Hari Raya?

Credit: Ustaz Azmi Abdul Samad

Credit: Ustaz Azmi Abdul Samad

Antara perkara pertama yg diutarakan didlm Rapat Umum 2014 adalah mengenai lampu dan perhiasan di Geylang Serai sempena Hari Raya. Kesian masyarakat Melayu/Islam kita.. Kenapa? Kerana perkara2 remeh sebegini yg masyarakat kita dimomokkan serta disibuk2kan dan menjadikan isu. Maka, tanpa kita sedari, tahun ini perhiasan Raya telah dipastikan agar dibuatkan sedikit gah supaya masyarakat kita mendpt the “syiok feeling”

Tetapi, adakah isu ini yg menjadi tumpuan atau kebimbangan utama kita? Ada tak perhiasan sempena Deepavali atau CNY sampai menjadi isu di ramat umum? Mungkin masyarakat mereka tahu mana yg penting dan mana yg lebih penting.

2) Bukankah kita juga tak suka kelemahan masyarakat kita asyik diketengahkan.., maka tahun ini banyak ditonjolkanlah pengorbanan dan kejayaan masyarakat Melayu / Islam supaya masyarakat kita akan “gembira” dan mendpt “kepuasan” dan akan memuji ucapan rapat umum ini.

Secara peribadi, sy rasakan sekali-sekala, kita perlu renungkan juga diantara yg tersurat dan yg tersirat didlm sesuatu ucapan…………………

Sumber: Azmi Abdul Samad

letters R1C

YOUTUBE: youtube.com/user/rilek1corner

FACEBOOK: facebook.com/rilek1corner

TWITTER: twitter.com/Rilek1Corner

WEBSITE: rilek1corner.com

EMAIL: [email protected]

FEEDBACK: CONTACT RILEK1CORNER

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *