Zamani Slam Disuruh Menyanyikan Lagu Gerimis Mengundang Oleh Polis Malaysia Sedangkan Masih Digari Kerna Disyaki Meggunakan Dadah

Bekas vokalis sebuah kumpulan popular era 90-an, Zamani Slam, ditahan polis tengah malam tadi kerana disyaki memiliki dadah jenis heroin seberat 1.2 gram.

Penyanyi itu yang berusia 43 tahun ditahan bersama seorang wanita berusia 32 tahun di Taman Keramat, Ampang kira-kira jam 12.30 tengah malam tadi setelah pihak polis bertindak hasil maklumat dadah yang diperoleh.

Pemeriksaan di bilik penyanyi berkenaan kemudiannya, polis menemui satu paket plastik disyaki dadah jenis heroin seberat 1.2 gram yang terletak di atas tilam di bilik berkenaan.

Hasil ujian air kencing, vokalis itu juga didapati positif dadah jenis morfin.

Zamani juga mengaku terbabit dalam aktiviti penagihan dadah jenis syabu dan heroin selama 10 tahun yang diperoleh daripada seorang pengedar di sekitar Hulu Kelang.

Beliau akan disiasat mengikut Seksyen 39A(2) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Berikutan penangkapannya, satu video yang menunjukkan diri Zamani dalam keadaan bergari menyanyikan lagu hits Slam iaitu Gerimis Mengundang telah menjadi viral di media sosial.

Bagaimanapun, rakaman video itu yang didakwa dibuat oleh seorang anggota polis mendapat bantahan orang ramai.

Bantahan itu menggunakan hashtag #BantahTindakanPolisKpdZamani mendapat sokongan orang ramai yang beranggapan ia satu tindakan melampau. Mereka menyarankan agar pegawai polis yang merakam dan menyebarkan rakaman itu dikenakan tindakan kerana mengaibkan Zamani.

Setakat ini, siapa pegawai polis yang terbabit masih belum diketahui namun mungkin juga beliau tidak menjangka reaksi sebegini dari orang ramai. Diharap pihak berkenaan lebih peka terhadap sensitiviti orang ramai terhadap Zamani yang masih punya ramai peminat sehingga ke hari ini. Di zaman kemasyhurannya, populariti kumpulan Slam sampai ke negara Indonesia dan menyamai populariti kumpulan Search. Apa pendapat anda?

 

Source: http://beautifulnara.com

 

 

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *