Polis Tangkap Ayah Yang Perkosa Anak Kandungnya

Pasukan Operasi Direktorat Kajian dan Jenayah Umum (Distreskrimum) Polis Daerah Nusa Tenggara Barat, menangkap seorang lelaki berusia 40 tahun atas tuduhan memperkosa anak kandungnya yang berusia 15 tahun.

Pengarah Distreskrimum Polda NTB melalui seorang pegawai Putu Bagiartana hari ini (27 Ogos) berkata mangsa merupakan anak sulung dari empat adik beradik yang tinggal bersama tertuduh di Kecamatan Alas, wilayah Sumbawa.

“Jadi lelaki itu hanya tinggal bersama mangsa dan kedua adiknya di Sumbawa, sedangkan adik bongsu dipercayai tinggal dengan ibu kandung mereka di Lombok Timur. Mereka tidak lagi serumah sejak bercerai lima bulan lalu,” kata Bagiartana ditukil Antara.

Tertuduh ditangkap selepas aduan dibuat ibu kandung mangsa pada 5 Ogos lalu.

Tindakan bekas suaminya dilaporkan kepada pihak polis selepas mendengar pengakuan anak kandungnya.

“Menurut pengakuan anaknya, kesalahan itu berlaku pada 29 Julai lalu pada waktu malam hari sedang mangsa tidur,” tambah Bagiartana.

Hal itu disahkan tertuduh dalam pengakuannya yang menjelaskan kepada para penyelidik bahawa dia memperkosa mangsa dalam bilik tidur dengan cara paksa.

Pada awalnya, mangsa dikatakan cuba melawan tertuduh, namun kerana tidak berdaya, tertuduh melepaskan nafsunya.

Tertuduh dalam keterangan lainnya mengaku bersalah dan menyesali perbuatannya.

Walau bagaimanapun, tertuduh tetap akan dihukum atas kesalahannya itu.

Tertuduh kini ditahan di Mapolda NTB untuk menjalani proses hukumannya. Bagiartana menambah para penyelidik sedang berusaha untuk mendapatkan semua bukti.

“Hasil visual sudah diterima, begitu juga keterangan mangsa dan bukti berupa pakaian milik mangsa. Mungkin dalam waktu terdekat ini penangkapannya akan segera kami lakukan,” kata Bagiartana.

Source: Berita MediaCorp

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *