Commentary: Trend Melancong Bersama Bukan Trend, Tapi Biasa

Saya sebenarnya tidak rase yang hal couple pergi holiday same-same ini boleh dikatakan “trending”. Mungkin sebab dalam zaman saya ini kelakuan seperti ini memang common sangat. ramai kawan-kawan yang pergi melancong bersama, ataupon ajak lagi kawan lain yang couple jugak. mereka semue belum kahwin lagi, ade yang dah tunang ade yang stakat dating aje.

Actually nak cakap pasal travelling dengan pasangan ni kalau ikut segi ugama memang salah. tapi saya berpendapat yang ade jugak bende positive yang boleh kami belajar dari ini.

Cuba fikir kalau kita pergi holiday dengan gf atau bf kite, kami semue dapat pergi explore dunia bersama. Experience bende baru bersama, mungkin bende-bende yang tidak boleh kami buat di Singapura. Dapat jugak melihat pasangan kita, perangai dia, suka tak suka dia. Bonding katakan.

Lagi satu, sebagai couple yang masih membesar atau tengah sibuk kerje, mungkin kite susah nak dapatkan mase untuk spend time bersama. Atau ibubapa tidak suka kite kluar ngan pasangan selalu sangat. Dan macam-macam alasan lain aje lah. Jadi, holiday inilah satu jawabnya untuk spend quality time together. kalau satu minggu jumpa sekali, atau satu bulan jumpa setakat brapa jam aja. This is the chance. This the only way dapat escape bersama buat sementara.

Lagipon kalau nak ikut batasan pon boleh dengan tidur berasing. Memang impossible jugak kalau dua orang melancong tapi nak spend duit sewa dua bilik, tak masuk akal. kalau betul nak boleh lah order single bed, dah macam lain. tido kat couch pon boleh biar perempuan tido kat katil. Ikut hati masing-masing juga.

Last, kalau kita pergi mcm gini bersendirian tidak lah lain sangat dengan kalau pergi holiday dengan pasangan dan family dia. Ok memang ada parents control sebab parents ada, tapi niat kalau bukan jahat then tetap ok kan?

 

Salam,

T

Readers’ Contribution

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *