Rancangan Sinar Lebaran 2017 Tak Power, Perlu Dipertingkat

“”Sinar Lebaran 2017” Rancangan Tv untok Hari Raya baru2 ini , dari MediaCorp kali ini tidak menyengat dan sehebat dari rancangan2 yg tlh berlalu.

Haryani Hassan Basri yg mendendangkan lagu Raya yg d popular kan oleh Sharifah Aini, terlau banyak kekurangan nya ,suaranya, dan patah lagu nya.. beliau perlu banyak belajar tentang lagu2 tradisonal. Jika beliau benar2 mau menjadi saorang penyanyi yg baik. Cuma yg boleh membanggakan ia lah Elfi R Ismail, beliau memang lah sa orang anak muda yg penuh berbakat dgn lagu2 tradisional yg boleh membawa beraneka rentak lagu dan yg boleh mewarisi Bapa nya… R Ismail..

Penerbit tlh mengenengahkan penyanyi2 dari Anugrah, tapi ada juga dari penyanyi2 nya tidak dapat membawakan lagu2 Raya dan lain2 nya dengan begitu baik.. Penerbit rancang selau nya mengundang kumpulan dari Sri Mahligai,, apa kah tidak ada kumpulan lain, atau pemuzik2 lain yg penuh berbakat untok rancangan TV.. atau mengapa Penerbit tidak mengundang Wan Ibrahim Wan Embong.. bagi memimpin pemuzik,d rancangan Tv mediacorp. beliau ada lah sa orang pengarah muzik.. yg luar biasa baik..
Saya sarankan kpd Penerbit Rancangan untok Hari Raya yg akan datang, agar rancangan2 hiburan ini lebih baik dari yang ini, tahniah… kpd pelawak2 kita yg sungguh luar biasa baik.. yg menghibur kan dan yg patut kita bangga kan.

Mohon maaf jika ada yg kurang senang dgn saya. Tapi ini ada lah ikhlas dari saya seorang pencinta muzik.

 

Source: Nasir Abdullah

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *