Don’t Be Fooled By Facebook Scammer Using Profile Nuru Walker Idiana

Rilek1Corner,

Kalau boleh, tolong share buat pengatahuan semua.

Jangan kena tipu. Cerita sedih dia sikit punya panjang dan mengelirukan.

Lepas tu mintak info peribadi. Entah apa tah nanti yang dia buat.

Tolonglah sikit janagan kena tipu.

 

Syed

***

Hai apa khabar?

Saya memohon maaf terlebih dahulu untuk memilih media sosial untuk menghubungi anda. Saya tahu anda akan terkejut untuk menerima mesej daripada saya, kerana sebelum ini kita tidak mengenali antara satu sama lain. Tetapi keadaan memaksa saya untuk mengambil kebebasan untuk menghubungi anda.

Saya hanya lihat sedikit pada profil anda tetapi hati saya rasa pasti anda boleh percayai untuk membantu isu peribadi saya. Demi anak saya salah, saya cuba benar-benar sukar untuk mencari seseorang yang saya benar-benar boleh dipercayai untuk membantu saya menerima dan menyelamatkan dana untuk seketika, jadi saya boleh bergerak.

Nama saya Nuru Walker Idiana. Saya datang dari Malaysia tetapi sehingga kini kita berkomunikasi Saya tinggal di California, Amerika Syarikat. Saya telah berkahwin dengan seorang warganegara Amerika Syarikat dan bermastautin di California, Amerika Syarikat. Tetapi sekarang suamiku sudah mati kerana kemalangan udara di Brazil pada 7 Februari 2009.

Ayah saya adalah seorang warganegara Malaysia, tetapi dia hidup di Singapura dan bekerja sebagai pegawai kerajaan. Beliau berkahwin dengan seorang warganegara Amerika Syarikat dan kemudian mereka mempunyai seorang anak perempuan yang saya lakukan. Saya anak tunggal perkahwinan ibu bapa saya. Tetapi ibu dan ayah saya bercerai. Saya bercadang untuk membawa ibu saya kembali ke Amerika dengan dia, tetapi bapa saya tidak membenarkan. Selepas mereka bercerai, ibu saya dan saya kembali ke Amerika Syarikat untuk terus hidup bersama-sama dengan nenek di Singapura. Beberapa tahun kemudian, bapa bapa saya membuat keputusan untuk bersara dan kembali ke Malaysia. Kami tinggal di Malaysia sehingga saya adalah seorang dewasa.

Beberapa tahun selepas kami tinggal di Malaysia, bapa meninggal dunia akibat penyakit yang disebabkan oleh pergaduhan mengenai harta masalah dengan abangnya. Dan beberapa bulan kemudian, saya menerima berita bahawa ibu saya, yang tinggal di Amerika Syarikat, meninggal dunia. Selepas kematian bapa, hidup saya menjadi tidak selesa kerana bapa saudara saya enggan untuk menjaga hidup saya. Kemudian, saya mengambil keputusan untuk pulang ke Singapura dan sedang mencari kerja. Selepas beberapa tahun bekerja, saya bertemu dengan suami saya warganegara Amerika, yang ketika itu syarikatnya menghantar beliau untuk bekerja di California, Amerika Syarikat ke Singapura. Kemudian kami berkahwin dan selepas suami saya menyiapkan kerjanya di Singapura, beliau membawa saya kembali ke California, Amerika Syarikat. Di sana kami benar-benar berasa gembira untuk kemalangan pesawat itu untuk memisahkan dan mengambil aku dari suami saya.

Selepas kematian suami si mati, saudara-mara suami si mati seperti tulang di leher saya, kerana mereka mahu mewarisi dan menguasai seluruh harta kami, suami warisan. Pampasan arwah syarikat pada kejadian kemalangan. Simpanan juga menyebabkan kami bekerja keras selama bertahun-tahun. Setiap kali, satu demi satu mereka sentiasa mengusik saya dan kehidupan anak saya. Kerana tekanan itu, saya mengambil keputusan untuk memindahkan simpanan dan peninggalan wang, jumlah ($ 3,200.000) sebagai pertukaran tiga juta dua ratus dolar $ kepada negara saya Malaysia.

Jadi atas sebab-sebab seperti saya memberitahu anda bahawa, secara peribadi, saya mendapatkan bantuan anda untuk membantu saya menerima dana dan menyimpannya di Malaysia, selepas saya berpindah dari California, Amerika Syarikat. Saya menawarkan 20% daripada jumlah dana yang dihantar kepada anda mengambil sebagai pampasan kerana telah membantu saya, dan 80% daripada wang yang saya hantar kepada anak perempuan saya dan aku, supaya aku mengambilnya kemudian (dalam rancangan saya, saya akan datang ke Malaysia 2 bulan selepas proses ini berjaya.) Saya menunggu jawapan anda secepat mungkin, ini adalah permintaan saya. Dan jika anda boleh dan mahu membantu saya, saya memerlukan data peribadi anda, termasuk:

1.player penuh.
2.umur.
3. Jenis Double.
Telefon 4.Nomor.
5.Alamat lengkap.
6.Pekerjaan.
7.Fotocopy kad pengenalan / ID.
8.Alamat e-mel

Sekali lagi, saya minta maaf kerana terganggu anda dengan masalah peribadi saya. Jika anda berasa tidak selesa untuk membantu dan bekerjasama dengan saya, sila lupa pesanan ini daripada saya. Tetapi jika anda boleh dan bersedia untuk membantu dan membantu saya, sila menghantar saya fail data peribadi anda untuk menyediakan fail yang diperlukan. Saya sedang menunggu jawapan positif daripada anda. Terima kasih terlebih dahulu dan salam untuk keluarga anda.

Terima kasih.
Nuru Walker Idiana

 

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *