Osman Sulaiman Dilantik Setiausaha Agung Persatuan Belia MOTIVASI

Persatuan Belia MOTIVASI telah memilih sdra Osman Sulaiman sebagai Setiausaha Agung nya yang baru.

Persatuan Belia MOTIVASI yang berdaftar dengan Pendaftaran Persatuan (ROS) sejak tahun 1993 yang bergerak aktif dengan program-program khas untuk belia  dan isu-isu masyarakat amnya. MOTIVASI yang pernah berkerjasama dengan badan-badan Islam dan masjid-masjid Singapura sebagai contoh PERTAPIS, Masjid Ar-Rhaudah, Masjid Kassim dan lain-lain.

Program-program yang telah MOTIVASI laksanakan adalah seperti Kelas Tuisyen Percuma, membantu belia dalam kes-kes mahkamah (juvenile delinquency), mengadakan pertandingan bolasepak, acara-acara sukan, Konvensyen Belia dengan penglibatan masyarakat dalam isu-isu semasa dan sebagainya.

MOTIVASI juga telah bersama dalam program YMS (Young Muslim Secretariat), Belia Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI), WAY (World Assembly Of Youth) yang memberi ahli-ahlinya kemahiran dan kematangan dalam kepimpinan.

Integrasi kaum dan kerjasama diantara NGOs, CCs dan masjid-masjid dalam projek ‘Belia Jaya’ adalah diantara usaha MOTIVASI pelopori bagi keharmonian kaum dan kemakmuran masyarakat Singapura.

Justeru itu usaha untuk mendekati belia dan masyarakat dipergiatkan bagi meneruskan usaha murni ini dengan motto MOTIVASI ‘Kejayaan Melalui Perpaduan’ (Success Through Unity). Untuk pertanyaan, penyertaan dan keahlian emel [email protected].

 

Source: http://singapurakita.bravejournal.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *