Temasek Yang Dulu Bukan Seperti Singapura Sekarang

Temasek yang dahulu bukan lah Singapurak yang sekarang…

1. Populasi imigran Cina di Temasek berjumlah kurang 100k di Pulau Singapurak pada tahun 1700an. Kebanyakan menjadi peniaga dibawah koloni pemerintahan Syarikat Indian British dan buruh kasar kongsi ladang di Johor.

2. Kemerosotan populasi Melayu semakin merosot akibat kemasukan besar besaran imigrasi etnik Cina semasa berlaku revolusi dan perang di Benua China pada tahun 1800-1900. Populasi etnik Cina di Singapurak meningkat naik kepada 900k.

3. Peperangan dunia kedua membawa masuk lebih ramai etnik2 Cina dari seluruh benua Cina. Tempias juga kepada populasi di Tanah Melayu dengan kaum cina semakin menjadi jadi menguasai segala serba serbi sektor ekonomi.

4. Salah satu sikap peniaga Cina yang mendatangkan ketidakpuasan hati rakyat asal Tanah Melayu dan Singapurak Melayu ini adalah kelicikan mereka menguasai dengan pantas jaringan perniagaan. Tiada ruang diberikan langsung kepada peniaga Melayu untuk berkembang. Ini kerana peniaga Melayu kekurangan modal dana untuk berkembang dimana jaringan peniaga Cina bekerjasama sesama sendiri memberi bantuan kewangan menyebabkan mereka pantas menguasai segenap ruang yang ada.

5. Tahun 1900 banyak bank bank dikuasai etnik Cina ini membuka cawangan berkembang di Tanah Melayu dan Singapura. Dengan licik mereka mula berpakat dengan British untuk menguasai Tanah Lombong dan Perladangan. berjuta juta hektar tanah dimiliki oleh pelabur peniaga Cina tersebut.

6. Itu bab sejarah asal usul perkembangan ekonomi kaum Cina. Sekarang kembali kepada topik asas Cina Kiasu di Singapurak.

7. Kaum Cina ini golongan yang sangat licik sekali. Mereka yang akan timbulkan masalah dan mereka juga yang akan kedepan seolah olah sang penyelamat dengan memberikan penyelesaian kepada masalah. Sebab itulah orang Eropah menggelarkan bangsa Cina ini sebagai Virus Yahudi di Timur Dunia.

8. Contoh paling kritikal adalah kemunculan Komunis Cina di Tanah Melayu dan Singapurak. Orang Cina yang mewujudkannya. Kemudian mereka juga menubuhkan parti radikal perkauman Cina seperti MCA, DAP dan PAP seolah melawan komunis tersebut. Walhal seumpama pepatung puppet sahaja. String atau talinya tetap dimainkan belakang tabir oleh elitis2 Cina tersebut.

Orang Melayu buta berpolitik. Maka termakan dakyah tipu helah sebagaimana beratus ratus tahun sudah ditipu hidup hidup oleh sang penjajah2.

9. Kesannya?… Singapurak secara halus dilepaskan (Expulsion) dari genggaman pemerintahan orang Melayu dari Tanah Melayu selama lamanya. Tertubuhlah Republik Singapurak purak.

10. Pada awal penendangan Singapurak dari Persekutuan Tanah Melayu (Malaysia) pada 1965, populasi orang Melayu hanya 15%. Buddha Cina menguasai Singapurak dengan 75% populasi.

11. Julat yang sama seperti Pulau Pinang dan bandar bandar ekonomi utama di Malaysia skang ni. Nampak tak plot trend disitu?…

12. Sekarang ini, julat populasi masih kekal sama dengan Melayu penduduk asal Singapurak hanya kekal berjumlah 15%. Macam mana boleh terjadi perkara begini?… Sedangkan populasi jumlah kaum cina di Malaysia sudah pun meningkat naik mencecah 45%?…

13. Bagaimana kerajaan cauvinis perkauman Cina yang menguasai Republik Singapurak menjalankan operasi mengawal populasi kaum Melayu dengan berjaya?…

14. Mudah. Kerajaan Cina Buddha Cauvinis Singapurak selama ini menjalankan dasar licik :

– Dasar Ketat Peneutralan Imigrasi untuk orang Melayu
– Mengetatkan undang2 perkahwinan campur antara Muslim dan non Muslim di Singapurak

15. Di Singapura orang bukan Islam dilarang keras oleh undang undang untuk berkahwin dengan orang Islam (MELAYU). Tetapi dibenarkan oleh liberal law untuk berkahwin tanpa bertukar agama. Sama seperti yang terjadi di Indonesia juga sekarang ini. Anak2 golongan kawen tanpa asas agama ini sekarang semakin ramai di sana. Secara harafiah institusi ke Melayuan sudah pun dirosakkan dengan sistematik.

16. Peneutralan kerakyatan Melayu juga diperketatkan. Dasar berbeza digunapakai terhadap golongan Cina yang mahukan kerakyatan Singapurak dengan dilepaskan secara mudah didalam sistem imigresen. Kesannya populasi kerakyatan baru Singapurak dikalangan etnik Cina semakin meningkat berpuluh2 ribu setahun.

17. Dasar perundangan antara Melayu dan Cina juga berbeza. Registry of Muslim Marriages (ROMM) dan Registry of Marriage (ROM) untuk non-Muslims. Poligami juga diharamkan terus di Singapurak.

18. Dari sejumlah 6 juta warga Singapurak sekarang, hanya 15% saja Melayu Muslim. Itu berjumlah 900k semenjak 50+ tahun yang lepas. Selagi menjadi MINORITI, maka nasib orang Melayu kerap lah tertindas dan tidak terbela.

19. Apakah mungkin nasib orang Melayu di Singapurak boleh berulang di Malaysia kelak?…

20. Dan orang2 Cina di Malaysia tidak habis habis mencari pasal dengan hak keistimewaan orang orang Melayu yang termaktub didalam Kontrak Sosial dan Perlembagaan Malaysia.

21. Apa yang menjadi polemik bukan hubungan antara kaum Melayu dan Cina yang menjadi masalah. Tetapi sikap tamak dan keinginan kaum Cina yang mahu menapau semua saki baki kek yang ada seolah tidak mencukupi amatlah menakutkan orang2 Melayu skang ni.

22. Jika tidak dirawat masalah ini, tidak mustahil akan terjadi protest besar besaran anti Cina berulang lagi pada masa depan. Amuk itu ayat khusus alter terahsia orang Melayu.

23. Jika Melayu mengamuk dah berubah fikiran dengan menyatakan tegas bahawa cukup lah sudah perkongsian selama ini dengan kaum Cina dan mahu kod perkongsian selama ini dihapuskan… Soalan lain yang tak mustahil akan timbul masa depan :

DIMANA KAUM CINA MALAYSIA MAHU BERPINDAH?…

24. Terlalu lama memberi ruang dan berkongsi lama kelamaan orang Melayu juga yang kena pijak. Hanya masa saja menentukan tahap kesabaran orang Melayu boleh bertahan berapa lama lagi.

Kami sayangkan senyuman manismu,
Tetapi Kami juga bencikan kelicikan kamu memijak menindas kepala kami…

Fikirkanlah…

 

Source: Amzarul Yuzrin Bin Mohd Yusof

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *