Halimah Yacob Tekankan Kepentingan Pilih Pucuk Pimpinan Tepat

Speaker Parlimen, Halimah Yacob menekankan soal pentingnya para pengundi memilih pucuk pimpinan yang tepat dalam Pilihan Raya Umum pada Jumaat ini (11 September).

Cik Halimah, calon Parti Tindakan Rakyat (PAP) bagi GRC yang baru dibentuk, Marsiling-Yew Tee, berkata demikian di sidang media PAP yang turut dihadiri Perdana Menteri Lee Hsien Loong, hari ini.

Cik Halimah menyebut tiga perkara yang perlu diberi pertimbangan oleh para pengundi, iaitu pucuk pimpinan yang bertanggungjawab, dan yang dapat melaksanakan dasar-dasar yang telah dilakarkan dengan baik, serta kepimpinan yang dapat menerajui Singapura dalam tahun-tahun ke hadapan.

“Ia bukan sesuatu yang saya katakan, tiga perkara ini – tetapi adalah perkara yang dikatakan oleh ramai penduduk di Marsiling, kawasan Marsiling semasa saya bertemu mereka.

“Ramai yang mengatakan bahawa mereka telah lihat apakah sumbangan pemerintah yang ada, dan mereka yakin kerana mereka mahu melihat masa depan yang lebih baik bagi anak-anak mereka, cucu-cucu mereka,” ujar Cik Halimah.

Source: http://berita.mediacorp.sg

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *