Madrasah Wak Tanjong Jelas, Muhammad Al-Amin Tidak Kumpul Dana Untuk MWTI

Madrasah Wak Tanjong Al-Islamiah (MWTI) menjelaskan pihaknya tidak melantik mana-mana wakil rasmi untuk memungut dana secara terbuka bagi mendapatkan dana bagi isu pajakan tanah madrasah itu.

MWTI menjelaskan, seorang individu bernama Muhammad Al-Amin Muhammad Nizam sebelum ini menawarkan khidmat mencari dana untuk MWTI.

Namun, dua hari lalu, Muhammad Al-Amin yang menggunakan nama Amin Nizam dalam akaun Facebooknya, menarik diri daripada terus menjalankan usaha tersebut.

MWTI menjelaskan kenyataan Muhammad Al-Amin itu boleh menimbulkan kekeliruan dan menasihatkan orang ramai untuk menghentikan penyebarannya.

Penjelasan dari MWTI itu dimuatnaik ke laman Facebook madrasah tersebut.

MWTI TIDAK KELUAR SURAT KUMPUL DANA BAGI TANAH PAJAKAN

Mudir Madrasah MWTI Ustaz Mohd Abdul Halim Mohd Noor menjelaskan pihaknya tidak mengeluarkan sebarang surat untuk tujuan mendapatkan dana bagi isu pajakan tanah MWTI.

Ustaz Mohd Abdul Halim Mohd Noor menekankan pihaknya masih lagi dalam tahap perundingan dengan MUIS tentang pajakan tanah MWTI.

Tempoh pajakan itu berakhir pada Jun 2018 dan sejauh ini pihaknya belum membuat sebarang keputusan muktamad tentang perkara tersebut.

Kos memperbaharui tempoh pajakan premisnya di Sims Avenue dianggarkan boleh mencecah $12 juta.

MUIS telah menghulurkan bantuan kepada Madrasah Wak Tanjong Al-Islamiah bagi memperbaharui tempoh pajakannya itu.

Source: http://berita.mediacorp.sg

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *