Perlukah Kempen Pakai Baju Putih Untuk Tangani Isu LBGT dan PinkDot?

https://www.facebook.com/aryne.jann

https://www.facebook.com/aryne.jann

https://www.facebook.com/aryne.jann

https://www.facebook.com/aryne.jann

Salam

Apa ada pada warna? Berbaju puteh bukan bermakna kita suci dan bersih dari sebarang dosa.. Dan berbaju pink tidak bermakna, kotor dan jijik…

Pelajar-pelajar Madrasah AlMaarif hari2 menggunakan warna pink dan putih? Adakah bermakna mereka menyokong LBGT dan pink dot kah?

Sedangkan warna putih juga symbol penyokong fanatik PAP…

Selagi kita berpegang kepada Syahadah kenapa pedulikan tentang warna pakaian sangat dan terkejar2 stop mereka? .. Cukupla sekadar spread awareness di acara forum. Tak perlu bertanding akan warna dan berkejar2..

Perlu ke copycat cara mereka sibuk sgt soal warna?

Saya sebenarnya ada membuat comment di salah satu posting…

White tu ikut sejarah Islam memanglah asal warna kesukaaan Rasulullah saw.
Dan ia juga warna favourite fanatik PAP juga..

Susahkan kita mahu tegakkan besarkan “soal warna” ni? Adakah kempen berwarna baju puteh gara2 ingin berlumba isu LBGT dan Pink dot dan hadirnya Ramadan saje?

Jika mahu dapat pahala sekalipun kenapa tidak mulakan hari ini setiap solat dan mengapa perlu tunggu Ramadan untuk bertaubat?

Bagi saya tak perlu a berkejar all out dan stop LBGT ni semua.. Yang mulakan ni semua siapa dan siapa mereka semua? Bukan orang Islam kita.. Sedangkan ramai orang Islam kita sendiri bukan perfect dan byk buat dosa juga. The most kita boleh nasihat jika berlaku depan mata kita saje.. Berdoa… Jika ikut cara Nabi saw, beliau tidak berkejar orang sampai mcm tu sekali.. Pernah tidak kita terbaca cara Nabi berdakwah seperti mahu serang atau “confrontional”?

Bagi saya mengadakan acara forum atau syarahan dan spread awareness, seperti biasa tu lebih baik..

Sumber: Arbaah Haroun

READ ARTICLES ON LGBT-RELATED ISSUES HERE

letters to R1C banner

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *